Door: Karin, Guus & Inez

Beste Ronda,

Ik had beloofd nog een uitgebreider verslag te sturen van onze Thailand reis, bij deze...

We hebben een heerlijk vakantie in Thailand gehad. Dit keer reisden we samen met ons dochtertje van 5 jaar en Ronda heeft ons een perfect voorstel gedaan mbt de route, en activiteiten die leuk zijn om met ons dochtertje te ondernemen.

Allereerst hebben we na een prima rechtstreekse vlucht een paar dagen in Bangkok doorgebracht. Een khlong tour blijft altijd leuk om te doen, er is altijd wel iets nieuws te zien. Onze gids Noi had een leuke route uitgezet waar ook voldoende rekening werd gehouden met zaken die kinderen leuk vinden: varanen langs de oever spotten, vissenvoer kopen en de vissen voeren. Er was voldoende gelegenheid om zelf aan te geven waar we een stop wilden houden. Dat is het grote voordeel van een prive-tocht… We verbleven in het Chatrium hotel, prima onderkomen met een fijn zwembad maar wel een erg groot familie hotel. Het uitzicht vanuit de ruime kamer was adembenemend, zeker als het avond wordt en de lichten in de stad gaan branden. Een avond heerlijk gegeten bij Issaya, een aanrader en goed te doen met (jonge) kinderen. Onze dochter werd verrast met een nagerecht in de vorm van een lieveheersbeestje!

Na Bangkok zijn we in Hua Hin geweest. Het Anantara hotel is zeker met kinderen een prima stek om te verblijven. De kidsclub organiseert veel activiteiten; knutselen maar ook sportieve activiteiten worden ondernomen. Hua Hin is een waar golfparadijs met uitstekende courses, het strand is prima maar zeker niet het mooiste van Thailand.

Met een beetje pijn in ons hart vertrekken we uit Hua Hin, terug naar Bangkok. Dit keer voor een overnachting in het Novotel op het vliegveld, omdat we de volgende ochtend vroeg doorvliegen naar Phuket.

Het Novotel is fantastisch, Ronda heeft dit goed voorgesteld om te doen, de volgende ochtend waren we danook redelijk fit toen we het vliegtuig in stapten.

Aangekomen in Phuket worden we opgewacht door de gids van het Elephant Hills Camp voor een rit van zo’n twee uur naar het camp. We hebben drie ontzettend leuke dagen gehad ‘in de jungle’, onze dochter heeft het nu nog over het wassen en voeren van de olifanten!

Na Kao Sok vertrekken we per ferry naar Koh Samui. Blij dat we aankomen zijn in het hotel na een ruige tocht op zee… Het Santiburi Resort is echt een plek om tot rust te komen en te genieten…en ja, een prachtig exotisch strand zoals je dat uit de brochures kent. De service is ongekend, het heeft ons aan niets ontbroken. Ik noem maar even op: grote villa, spiksplinter nieuwe inrichting, kleinschalig resort, vriendelijk personeel, iedere dag high tea, ijs en fruit aan het zwembad en strand, bril wordt opgepoetst, trouwdag attenties (ook van Talisman, dank je wel Ronda!!), mooie golfbaan, fantastische kidsclub (’s avonds bioscoop op het strand, eens per week een kinderparty, kinderfietsjes te gebruiken over het hele resort etc), enorm groot zwembad en een heerlijk spa. Te veel positieve dingen om op te noemen!

Na een weekje Koh Samui zit de reis er weer op, helaas. We hebben genoten en complimenten aan Ronda hoe zij alles georganiseerd heeft en dank voor de attenties en persoonlijke details (zoals we van Talisman ook gewend zijn.

Op naar de volgende reis!