O p 9 april vertrek ik richting Brazilië voor een studiereis van 10 dagen. Hieronder licht ik de route alvast uit die ik zal afleggen. Ik zal proberen om tussendoor nog wat updates te plaatsen, en na de reis volgt er een uitgebreid reisverhaal van mijn bevindingen en belevenissen! Ik heb er erg veel zin in en ik hou jullie op de hoogte! Groetjes van Annelies

Cristalino Jungle Lodge ligt op één van de beste plekken in Brazilië om dieren in het wild te spotten.

Dag 1

Vandaag vertrek ik naar Brazilië! Ik vlieg van Amsterdam naar São Paulo waar ik om 17:15 uur aankom. Ik overnacht dicht bij de luchthaven in het São Paulo Airport Marriott Hotel. Dit 4-sterren hotel is prima geschikt voor een overbruggingsnacht.

Dag 2

Vroeg uit de veren! Vandaag vlieg ik verder van São Paulo naar Campo Grande. Ik wordt met een transfer vanaf het vliegveld van Campo Grande naar Refúgio Caiman gebracht. Ik verblijf hier in de Caiman Lodge, één van de weinige lodges waar je de echte safari ervaring beleeft! Ik ga hier de Pantanal verkennen per kano, jeep of te voet. De exacte invulling van de safari hangt af van de waterstand van de Pantanal moerasgebieden, welke zeer variabel zijn.

Dag 3

In de middag verlaat ik de Caiman Lodge en vervolg ik mijn avontuur. Mijn volgende plaats van bestemming is Refúgio da Ilha. Deze kleine lodge met zeven kamers is gelegen aan moerasachtige meertjes, voormalige rijstpaddies, waarin nu wat kaaimannen huizen. Ik zal hier ook op excursie gaan, waarbij het de bedoeling is om zoveel mogelijk wilde dieren te zien.

Dag 4

Vandaag ga ik aan het begin van de middag weer terug naar Campo Grande. Hier zal ik Novotel Campo Grande gaan inspecteren waarna ik verblijf, in het voor Talisman nieuwe, Deville Prima Campo Grande Hotel.

Dag 5

Op dag 5 vlieg ik van Campo Grande naar Cuiaba, waarna ik per auto en boot naar mijn eindbestemming van vandaag reis: Alta Floresta. Hier verblijf ik in de Cristalino Jungle lodge, gelegen middenin het Amazone regenwoud, aan de Cristalino rivier. Deze lodge ligt op één van de beste plekken in Brazilië om dieren in het wild te spotten.

Dag 6

Vandaag staat helemaal in het teken van de natuur! Ik trek er met een gids te voet of per boot op uit om wild, vogels en vlinders te gaan spotten.

Dag 7

Na twee dagen in de Amazone te hebben doorgebracht reis ik vandaag weer terug naar de luchthaven van Alta Floresta. Vanaf hier vlieg ik naar Cuiaba en vervolgens naar de hoofdstad Brasília waar ik overstap op mijn vlucht naar Maceió. Eenmaal aangekomen in Maceió wordt ik per transfer naar Kenoa gebracht, waar ik dan midden in de nacht aankom. Ik verblijf in Kenoa Exclusive Beach Spa & Resort. Een kleinschalig resort dat staat voor privacy, rust en comfort op een schitterende plek aan zee.

Dag 8

Na een inspectie in het Kenoa Exclusive Beach Spa & Resort vertrek ik weer richting de luchthaven van Maceió. Vanaf hier vlieg ik naar Rio de Janeiro. In Rio verblijf ik in Miramar Hotel by Windsor. Dit hotel ligt pal aan de boulevard van Copacabana! Na een inspectie in dit hotel vertrek ik naar het huis van Luiz Felipe Amaral, de oprichter van Rio Life, onze lokale agent. Hij heeft een passie voor koken en als het je leuk lijkt ben je van harte welkom in zijn huis om samen met hem een maaltijd te bereiden. Ik kan niet wachten om te leren hoe ik een beroemd Braziliaans gerecht klaar maak!

Dag 9

Vandaag heb ik in de ochtend nog wat hotel inspecties bij hotels in Rio de Janeiro. Na de lunch vertrek ik naar Buzios waar er nog meer hotel inspecties op mijn agenda staan. Ik verblijf in Buzios in hotel Insólito. Het Insólito Boutique hotel is kleinschalig en ligt prachtig, aan de rand van het bekende strand van Buzios.

Dag 10

Vandaag inspecteer ik nog wat hotels in Buzios waarna ik in de middag weer vertrek naar de luchthaven van Rio de Janeiro. Ik vlieg ’s avonds weer terug naar Amsterdam, waar ik de volgende dag aankom.