Bij Talisman kunt u het allerbeste verwachten

Een tikkeltje eigenzinnig mogen we haar best noemen. Natasja van Amerongen is thuis in Aziatische bestemmingen als Myanmar en Thailand, maar 'doet' tussendoor ook Botswana. Voldoende afstand en onderlinge verschillen om de scheidslijn te bepalen! Meer nog dan aandacht schenken aan de landen in haar portefeuille, is ze gespitst op dienstverlening aan de klant. "Typisch Talisman toch? Wat mijn werk zo leuk maakt is dat klanten vaak terugkomen. Zo bouw je een band op met elkaar. Niet zomaar 'contact', maar echt een persoonlijke band."

Oplossen
Natasja rekent snel voor dat ze al haar trouwe klanten zeker vier keer per jaar aan de lijn heeft. "Om even bij te praten zonder commerciële bijbedoelingen. Ondertussen is mijn belangrijkste zorg dat elke reis perfect verloopt. Wie bij Talisman boekt, mag het allerbeste verwachten. Wanneer het een keertje mis gaat, is het niet van belang om tijd te verspillen aan de oorzaak. We lossen het probleem gewoon op terwijl de vakantie van de klant gewoon doorgaat." Uit ervaring weet Natasja dat het samenstellen van een nieuwe reis voor een klant uit haar bestand in de regel binnen vier of vijf telefoongesprekken rond is. "Het gaat nog sneller bij een bezoek aan ons kantoor", volgt de wijze les. "Maar het blijft nooit bij die adviesgesprekken. Een week voor vertrek bel ik even om te checken of de papieren binnen zijn, alles duidelijk is en om mijn klanten een goede reis te wensen. Tijdens de reis ben ik stand-by om opheldering te verschaffen wanneer iets onduidelijk is of een vluchtplan verandert. Na de reis bel ik altijd nog even op om ervaringen uit te wisselen." 

Nazorg
Het laatste telefoontje -de nazorg- is het spannendste: "Je wilt toch weten of alles wat de klant verwacht ook is uitgekomen. Ik ben ook altijd erg benieuwd of de klant net zoveel beleeft aan de accommodaties en excursies als ik." Natasja vergeet bijna dat het eerste telefoontje eigenlijk ook spannend is. "Vooral wanneer mijn klant nog geen bestemming in gedachten heeft. Dat alle opties open staan en ze graag willen dat ik met een verrassend voorstel kom voor een unieke reis. Een reis die ze anders nooit maken. Op basis van eerdere reizen van die klanten kan ik altijd weer iets nieuws bedenken. Soms staat de bestemming vooraf vast, soms is dat niet het geval. Uiteindelijk blijkt vaak dat de bestemming niet eens zoveel uit maakt, als het programma maar goed is. Op een gegeven moment raak je zo enthousiast over, dat de klant dat enthousiasme deelt. Hoe leuk is het dan om daar later op terug te komen."

Bekijk Natasja haar blogs op 'De Wereld van Talisman'.

PERSOONLIJK ADVIES

  • Natasja van Amerongen
    Natasja van Amerongen

Afspraak maken

Maak een belafspraak en u wordt teruggebeld op het moment dat het u schikt of maak een afspraak en bezoek ons kantoor in de historische binnenstad van Dordrecht om uw reiswensen met een specialist te bespreken.