N et één dag terug uit het prachtige Noorwegen om met collega Ingrid een nieuw Talisman aanbod te ontdekken en toen was het, na een jaar wachten, eindelijk zo ver: naar de Verenigde Arabische Emiraten! Van het ruige en besneeuwde landschap van de Noorse Fjorden naar de warme woestijn van de Emiraten. Een groter contrast, zowel qua landschap als klimaat, is er bijna niet. Twee uitersten, maar allebei fantastisch! We vliegen met Etihad naar Abu Dhabi en landen in de, net geopende, hypermoderne Terminal A. Wauw! De security en immigratie gaan super snel en onze koffers liggen ook al op de band als we aan komen lopen. Fijn! Vanuit Abu Dhabi reizen we verder naar Dubai en twee uur later liggen we op een strandbedje. Genieten!

One & Only Royal Mirage Arabian Court

We slapen in One & Only Royal Mirage, een prachtig hotel met fantastische locatie en een kilometer lang privéstrand aan Jumeirah Beach. Het hotel bestaat uit drie losse gebouwen: The Arabian Court, The Palace en The Residence Resort & Spa. Alle gebouwen zijn in Arabische stijl gebouwd en ingericht, maar hebben ieder hun eigen look. Super mooi! Bij ontvangst krijgen we een koud handdoekje met een Emirati sapje en koekjes om op te frissen. Ondertussen worden onze paspoorten opgehaald om in te checken.

De prachtig aangelegde tuinen zorgen voor een oase van rust in de levendige stad van Dubai. Je vergeet hier heel even dat je in een miljoenenstad bent. Een ideale locatie om stad en strand te combineren. De drie gebouwen zijn ruim opgezet en er rijden de hele dag shuttles heen en weer om je naar één van de andere gebouwen te brengen. Als gast kun je dan ook van de restaurants van de andere gebouwen gebruikmaken. Wij slapen in The Arabian Court, maar we hebben ook heerlijk gedineerd bij één van de restaurants in The Palace.

Dubai Mall, Burj Khalifa & Fonteinshow

Bij een bezoek aan Dubai mogen de iconische Burj Khalifa en de grootste mall ter wereld, de Dubai Mall, bijna niet ontbreken. Iedere avond tussen 18.00 uur en 23.00 uur is er bij de Burj Khalifa een fonteinshow, dus we besluiten om dit te combineren. Via de Dubai Mall lopen we naar de Burj Khalifa. Allebei de gebouwen zijn nóg groter in het echt. Niet normaal! En dan te bedenken dat we de volgende dag helemaal naar de top van de Burj Khalifa gaan. Daar moet je geen last van hoogtevrees voor hebben...

Dubai Frame, Museum of the Future & de top van de Burj Khalifa

Dubai heeft vele futuristische gebouwen die zeker een bezoek waard zijn, al is het alleen maar om deze gebouwen vanaf de buitenkant te bekijken. Wij combineren Dubai Frame, het Museum of the Future en de top van de Burj Khalifa met elkaar. Voordat ik naar de Emiraten vertrok had ik wel van Dubai Frame gehoord, maar het verbaasde mij hoe groot deze in het echt is. Een fotolijst van maar liefst 150 meter hoog! Vanuit Zabeel Park loop je hier zo ‘in’. Vanaf Dubai Frame heb je uitzicht over de stad en zie je de Burj Khalifa liggen. We vervolgen onze route naar de Burj Khalifa met een stop bij Museum of the Future. Ook weer zo’n prachtig gebouw en de naam doet zijn eer aan, heel futuristisch!

We gaan helemaal naar de top van de Burj Khalifa. Onze guest ambassador vertelt ons ondertussen meer over dit imposante gebouw. In 77 seconden zijn we op de 148e verdieping. Wat een uitzicht! Het valt ons nu ook op hoe groot Dubai eigenlijk is. De iconische Burj Al Arab zien we ver in de verte liggen. Vanaf hier lijken de torenhoge wolkenkrabbers, die vanaf de grond heel groot zijn, zelfs klein. We zijn zo hoog dat je een beetje last hebt van wolken. In de Sky Lounge krijgen we typische Emirati hapjes en drankjes aangeboden en dan is het wachten op de zonsondergang. Prachtig met dit panoramische uitzicht! We vervolgen onze weg terug naar de 124e verdieping. De wolkenkrabbers om ons heen lijken nu iets minder klein. We zijn precies op tijd beneden voor de fonteinshow dus die bekijken we nu vanaf de andere kant, ziet er net even anders uit dan gisteren.

Van desert naar marina

Vandaag laten we de futuristische wolkenkrabbers achter ons en gaan we een dagje op avontuur in de woestijn. Zin in! Vanuit Dubai is het ongeveer een uur rijden. Dune bashing, sandboarden en quadrijden staan op de planning. Heel leuk zo’n avontuurlijke dag! Bij terugkomst in het hotel frissen we ons even op, spoelen het zand af en kleden ons om. Vanavond gaan we naar de Dubai Marina, even een rondje lopen.

Aura Skypool

De volgende dag gaan we naar de Aura Skypool. Deze skypool is al maanden van tevoren volgeboekt, dus ik ben benieuwd. En het valt zeker niet tegen! Het uitzicht is echt prachtig. Je kunt het hele gebouw rond zwemmen, dus we zien alle kanten van Dubai. We krijgen tussendoor fruit, ijsje en koude doekjes met de signature Boss geur. Ik bestel nog een açai berry smoothie voor de vitamines en we eten wat kleine hapjes.

Van Dubai naar Abu Dhabi

Vanuit Dubai reizen we naar Abu Dhabi. De reden dat we naar de Verenigde Arabische Emiraten zijn gegaan, is namelijk de Formule 1 in Abu Dhabi. Een bezoek aan het Louvre, de Sheikh Zayed Grand Mosque, Qasr al Watan en Ferrari World kunnen natuurlijk niet ontbreken. Een combinatie van stad, cultuur en avontuur, ik houd ervan!

Sheikh Zayed Grand Mosque, Qasr al Watan

Vanmorgen bezoeken we misschien wel de twee meest iconische gebouwen van Abu Dhabi: de prachtige Sheikh Zayed moskee en het Qasr al Watan paleis. Het ene gebouw is nog groter dan het andere. Beide gebouwen zijn in de Arabische stijl gebouwd met veel marmer, bladgoud, diamanten kroonluchters en oog voor detail. Absoluut de moeite waard tijdens een bezoek aan Abu Dhabi!

Het is heerlijk om in de koude wintermaanden af te reizen naar de Emiraten! De temperatuur is dan heerlijk en er is ontzettend veel te doen. Ben je net zo enthousiast geworden als ik over de Emiraten na het lezen van dit reisverslag? Aarzel dan niet om contact op te nemen met mijn collega’s! Bel naar 088-7755900 of mail naar astrid@talisman.nl of Marjolein@talisman.nl.